środa, 11 marca 2015

Curry ze wspięgi i bakłażana na szybko

Uwielbiam budżetowe jedzenie. W ciągu tygodnia lubię też mieć zapas jedzonka, ktore wystarczy podgrzać i wyłożyć z kaszami, ryżami i innymi 'stejplami'. Niestety czasami brakuje czasu żeby codziennie siedzieć przy garczkach.

Jednym z moich tysięcy ulubionych głównych dań (bo nie mam jednego jedynego faworyta :) ) to curry indyjskie lub tajskie. Jeśli chodzi o kreatywność z tym daniem, to jest prawdziwie bez limitu - wszystko zależy od asortymentu warzywek, które jesteśmy w stanie kupić.

To curry jest z fasolką wspięgą (black-eyed pea) ('black-eyed' to 'podbite oko' i rzeczywiście fasolka wygląda jakby miała śliwę pod okiem ^^), soczewicami zieloną i czerwoną oraz bakłażanem. Czas, ktory trzeba poświęcić na pokrojenie warzyw to nie więcej niż 10/15 minut, po około 20 minutach wszystko powinno być już w garnku i powoli się gotować. Jedyny dłuższy czas to duszenie curry, ale wtedy jestem już poza kuchnią i czytam :) Po około godzinie od momentu rozkrojenia cebuli, w powietrzu unosi się przepyszny, aromatyczny zapach potrawy.



Za względu na to, że w moim mieszkaniu są 4 osoby, które trzeba zdrowo wykarmić, lubię upichcić wielki gar, większość zamrozić w plasikowych pudełkach, i codziennie wyjmować porcję dania na które mam ochotę. Do obiadku porcja surowych warzywek i : lepiej być nie może!!

Disclaimer: Wiem, kolor nie wygląda na apetyczny, ale liczy się smak! Na prawdę polecam ugotować sobie takie curry - fasole i soczewice są bardzo tanie, a dostarczają białko i niektóre amino kwasy co jest ważne przy diecie wege. Najlepiej jest soczewicę namaczać na noc (kogo zbawi minuta, żeby wrzucić soczewicę do miski, zalać zimną wodą i odstawić?). Takie jedzenie było moim ideałem gdy latami studiowałam i oczywiście mój budżet był bardzo ubogi (co się od tamtego czasu nie zmieniło, ha!). Mam nadzieję, że będzie wam smakować! :)




Składniki:
*1 łyżka oleju
*1 duża cebula
*3 ząbki czosnku
*1 łyżka świeżo pokrojonego imbiru

Pokroić cebulę, wrzucić na gorący olej i smażyć przez około 5 minut. Dodać poćwiartowany czosnek i imbir.


*3 duże bakłażany
*1 i 1/2 łyżki przyprawy curry
*1/2 łyżeczki kopru włoskiego
*1 łyżeczka soli
*pieprz do smaku
*1/4 łyżeczki pieprzu cayenne

Bakłażany na prędce obrać, nie musi być dokładnie. Pokroić w kostkę. Dodać do cebuli razem z przyprawami. Wymieszać i smażyć 2 minuty.

*5 szklanek wywaru warzywnego
*1/2 szkl. czerwonej soczewicy
*1/2 szkl. zielonej/brązowej soczewicy
*1/2 szkl. świeżej kolendry, drobno pokrojonej
*3 szkl. fasoli wspięgi (ja użyłam tylko 2 szkl. wspięgi i resztki białej fasoli)



Dodać 1/2 szkl. wywaru. Wymieszać i gotować chwilę. Dodać soczewicę, kolendrę, fasolę i zalać resztą wywaru. Dokładnie wymieszać. Dusić pod przykryciem około 40 minut.

Serwować na ryżu, kaszy albo bez niczego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz